Muhabbet kuşu nasıl yıkanır?

Muhabbet kuşunuzun sağlıklı olması için beslenmesine ve temizliğine özen göstermelisiniz. Elden yem yemeye, su içmeye alışık olan muhabbet kuşlarına banyo alışkanlığı kazandırmak diğerlerine nazaran daha kolaydır. Her muhabbet kuşunun hoşlandığı farklı bir yıkanma şekli vardır. Aşağıdaki yöntemleri uygularken kuşlarınızı izleyerek hangisinden hoşlandığını görebilirsiniz:

Muhabbet kuşu banyolukMuhabbet kuşunuza daha önce banyo yaptırmadıysanız ve ilk yıkama girişiminizde korkarak kaçacağını düşünüyorsanız, hemen en yakınınızdaki bir pet shop‘a gidip resimdeki gibi bir muhabbet kuşu banyoluğu temin edin.

Banyoluğun içine koyacağınız suyun ılık olmasına ve su seviyesinin kuşunuz oturduğunda boyun seviyesini geçmemesine dikkat edin. Ayrıca suyun içine koyacağınız marul, oyuncak tarzı nesneler muhabbet kuşunuzun dikkatini çekebilir.

Muhabbet kuşunuzu musluktan akan hafif ve ılık suyun altında yıkayabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken konu suyla musluğun arasındaki mesafenin fazla olmamasıdır. Yüksekten akan su muhabbet kuşunuza zarar verebilir. Aşağıdaki video’da şaşkın adlı muhabbet kuşunun musluk altında yıkanmaktan ne kadar zevk aldığını görebilirsiniz.

http://youtu.be/qySSuPgL-jM

Yağmurlama yöntemi ile de kuşunuza banyo yaptırabilirsiniz. Kafesin plastik olan alt kısmını çıkartıp, demir bölümünü kuş içinde olacak şekilde banyoya götürün. Duş başlığını yavaşça kafesin bir kısmını kapsayacak şekilde tutun. Akan suyun ılık ve sanki yağmur çiseliyormuş gibi olmasına dikkat edin. Kısa bir süre sonra kuşunuzun suyun altına girdiğini göreceksiniz.

Bir diğer yöntem ise spreyleme yöntemidir. Çiçeklerin yapraklarını sulamak için kullandığınız spreyler yardımıyla kuşlarınızı yıkayabilirsiniz. Bu işlemi uygularken kuşunuzu ürkütmemeye, uzun mesafeden püskürtmeye dikkat ediniz.

Kuşunuzu yıkadıktan sonra kesinlikle havlu, peçete gibi nesnelerle kurutmaya çalışmayınız. Yanına koyacağınız küçük bir gece lambasıyla ortam sıcaklığını arttırarak kuşunuzun kendi kendini kurutmasını sağlayabilirsiniz.

40 Yorum bulunuyor

    • yanında fazla gürültü yapmaman geliyo alıştırmak için onun yanında çok hafif hareketle ryapman gerekir onun sana zarar vermiyeceni anladıgı zaman zaten direk eline atlar ısırma şeklide senle oynamaya çalıştını belirtir

    • Bence sen onunla cok ilgilenmiyosun.eger ilgileniyorsanda yanlis yontem kullaniyorsundur.mesela benim kusum var bir bucuk yasinda bana bes gunde alisti ama ben gunde iki sagat konusuyodum onunla dusuk bir ses tonu ile konusmaya ozen goster ve eline alisana kadarda kafesinden cikarma insallah yardimci olmusumdur

  • ben yeni aldım kuşum 2 aylık olucak ama birkere alışmadan kaçtı nasıl oyun oynıyıcağımıda bilmiyorum şimdi benden çok korkuyo :(((

    • Oncelikle kusunu kendine alistirmaya calistir bu yolda cok dikkatli davranmalısin gunde en az bir defa kesinlikle kafesten cikar eve alissin daha sonra ele alistirmaya calis kafesine pek fazla elini sokma yoksa ürker ve kendini guvende hissetmez benim kusumda iki aylik civari disi oldugu icin pek fazla konusamiyor ama kusumu cok seviyorum ve bize hemen alisti unutma 2 aylik kuslar bebek oldugu icin cok hassas olurlar iyi şanslar :)

  • Kuşuma muhabbet kuşu banyoluğu aldım kuşun kendi yıkandı gibi oldu sonra yağmurlama yöntemi kullandım o da işe yaradı sepreylede denedim ama en güzeli kuş banyoluğu oldu en pratiği o çünkü şimdi ise kuşum konuşuyor kuşumla en iyi yöntemleri denilerek ilgileniyordu ben kuşumu çok seviyorum kuşun bana anne diyor umarım o da beni seviyordur

  • Kusumu yanlis banyo yaptirdim kucuk bir kaba su kattim banyo kabi yoktu elimde kanadini boynunu oksarayak yikadim suda biraz soğuktu ishal oldumu olmadimi tam anlayamadim kafesin icinde sivi sekilde diskisi var ama su sicramis da olabilir ne yapmam lazim :/

  • benim 2 tane muhabbet kuşum var onlara o kab’lı banyoyan nasıl gireceğini izledik babam dediki biraz karnını okşa bende okşadı gıdıklandığı için söyledi sevince uçuştu sonra bi banyoya doru bi girdi aman aman sırılsıklam oludu hatta taa azıdaydı su bitane daha kuş var onun sevgilisi o oda geldi tüylerini temizlemeye başladı ama çok nazikçe yaptı sonra sevgiliseide yanlışıklan bi atladı ama o fazla ıslanmadı çünkü o birazdaha büyüktü ama yinede diyeri onu temizledi

  • Benim kuşumda 3 yaşına girecek ben elimde yıkamıyorum çünkü o tehlikeyi göze alamam benimkinin adı bıcırık benim onu yıkama yöntemim ise : İlk önce bir iki uyarı yapıcağım : 1.suyun ılık olmasına gayret edin , soğuk olursa ciddi hasta olabilir gırip gibi, sıcak yanı kaynar olursa derisi zarar görebilir 2. Kuş size alışmadıysa denemeyin korkabilir . yöntemim : içme suyunu ılıtıyorum sonra bir kaba döküyorum kabın içine ayna koyuyorum ama su derecesi çeyrek su bardağı kadar olmalı ve gazetenin üstüne koyuyorum kuşumu elime alıyorum o kendisi atlıyor ve atlamassa kendiniz koymayın korkabilir. ————————————————————————————————————————————————-Merhaba arkadaşlar simdide size sadece not vereceğim kuşlar masajı çok sever o yüzden benimki gibi alıştıysa yanağına masaj yapın ————————————————————————————————————————————————- Ve kendi kuşumun özelliklerini tanıtıcağım ————————————————————————————————————————————————-o masajı sever sonra elime tüneyip uyumak ister , benimle yemek yer tavsiyem çayı ekmeye damlatın yer kuşlar sever onu sonra ben maydonoz ayıklarken içine girer banyo yapar ben kapının kilidini açarken öter sonra bikez annem panik atak geçirmişti kırizden ağlıyodu kuşumda ağladı sonra onu elime almıyınca küser ,o hastalanınca çok masumdur bana şaşkın şaşkın bakar bazen korktuğunda saçlarımın içine sokulur tirer bende onu sakinleştiririm sonra ben ağlarsam beni güldürmek için komik hareketler yapar ve canı sıkılınca cikcikcikcikcik diye öter ama oynamakisterse parmağımı gıdıklar sonrada kafasını sallar ve parmağımı yukarı aşağı hareket ettirince kafasını sallar . yani kısacası onlarında duyguları var benimkinin ilk aldığımda tavana çarpıp kanadını ve ayağını kırılınca ve ben ona iyi bakınca böyle huysal oldu ama ALLAHA ŞÜKÜR kanadı iyileşti ama ayağı topallıyordu ama ne yazıkki halağa topallıyor ama ALLAHA ŞÜKÜR ‘Kİ sağlıklı bir yaşam sürüyor————*—————*

  • Muhabbet kuşum 3 aylık. Ve benim yanıma geleli tam olarak bi buçuk ay oldu . benim bazenbkafama veya elime hatta telefonuma konuyo bu alismasımidir ve banyo yaptırabilir miyim lütfen cevap verin :)

  • Arkadaşlar merhaba ben babamın yaşadıgı evde babanemin baktığı bir kuş vardı onu cok seviyorum onu aldim evime getirdim ama onlar hic konustupurmaya calismamislar ve kusa cok kotu bakmislar ve kus benden cok korkuyo hic elime gelmiyo erkek ve de kafesinden hic cikmak istemiyo sol ayagini burkmjs onu hergun krem surmek zorundayim surerkende yavas yavas yapiyorum ama benden korkuyor nasil konusturacagimi bilmiyorum lutfen bana yardim edin ???

    • senin için gerçekten çok üzüldüm eğer işaret parmağını uzatır 5 dk falan beklersen biner üstüne diğer elinin parmağına krem sürersin ona değdirir ve sürersin sadece sen değil bu arada ben muhabbet kuşum çok fazla konuşturmaya çalıştım ama yinede olmadı daha sonra pes ettim yaşı küçük olduğundan dolayı belkide konuşamayabilir kafasını sallamaya başlarsa birde büyürse ondan sonra konuşur zaman gerekiyor

  • 5aylik disi muhabbet kusumuz var daha 1 aydır bize alıştı evi öğrendi mutfak dolabinin üstüne gitmeyi seviyor ama kafesine hiç kendi girmiyor ve elimizde yem yemiyor çok sessiz onunla konuşuyorum kendi hiçbir kelime konuşmadı bu durum normalmidir

  • Onunla konusmaya calis eger kitap okumayi seviyorsan ona kitap oku sevmiyorsan sarki soyle onunla gunde 2 saat ilgilenmelisin. Yardimci olduysam ne mutlu bana

  • Benim kuşuma banyo yapmayı bir türlü alıştıramadık. Bir gün elimi yıkarken kondu ve çeşmede yıkandı. Buna alıştı ama kışın soğuk uda da yıkandı. Ancak şimdi gayet neşeli ve geveze… Bunu kaç defa tekrarladı ama hiçbişey olmadı.

  • Benim kusum 3 aylik ilk geldgnde cok korkakri hic otmuyodu simdi bazen nadiren otuyor. İlk elimi isiriyodu simdi elime alinca isirmiyo duruyo elimde ama hic konusmuyo kusum napabilirim yardm edin

  • Ben henüz kuşu yeni aldım yaşını bilmiyorum daha 1 ay olmadı bize yeni yeni ısınmaya başladı ne zaman konuşur ve en etkili yöntem hangisi elimizi uzattığımızda ısırıyor cevap verirseniz sevinirim

  • Arkadaşlar benim kuşum 28günlük luk alalı 3 gün oldu ona banyo yaptırıyim mi ya da ne zaman yaptırıyim?elime çok alıştı hep elim de kendini kasitiyo hem de

  • 3 aylık kuşumu banyo yaptırmaya çalıştım ama o istemedi ve ıslandı. Sonra onu peçeteyle kuruladım. Ne yapmalıyım?

  • Benim kusum 1 aydir bende disi kac aylik bilmiyorum ama daha kucuk . Calistigim icin fazla ilgelenemiyorum ve tek kusum. Cok seviyorum aksamlari konusuyorum havalanmaya cikariyorum. Ama hala benden cok korkuyo kafesten cikarttigim zaman yakalayamiyorum savasiyoruz adeta . Kaciyo benden korkuyo cok uzuluyorum. Simdi 1 hafta sehir disina geldim ve tuy dokmus neden bilmiyorum. Ne yapmam lazim lutfen yardimce olurmusunuz

    • Öncelikle kuşunuzu kovalamayın bırakın kendisi kafesine girsin. Eğer hiç girmiyorsa kafes üstünde yada durduğu yerde uyuklamaya başlayınca sessizce sıkmadan yakalıp direk kafese koyun. Hiç bir hayvan insan elini sevmez güven olmayana dek. Kuşla konuşun ortamda neşeli huzurlu sesler olsun müzik her zaman iyidir mesela :) onu kafesinde izleyin kuş sizi tanısın. Elinize almaya çalışmayın zamanla o sizi sevecek önce kafanıza sonra omuzlarınıza konmaya başlayacak. Mesela çekyat üstüne konarlar genelde yada koltuk artık neyse. Orada otururken kolunuzu hafifçe uzatın ama kuşu zorlamayın zamnala sizinle ısındıkça samimiyet büyüyecektir. Son bir nok kuşlar kemirmeyi ısırmayı sever elbiseniz, saçlarınız, eliniz, kulağınız. Mesela elinizi ısırdığında kaçırır kızarsanız bir daha hiç yaklaşmaz size. Ya da daha zor olur diyelim. Ve son not arkadaşlar kuşları konuşturmak için almayın onlarla olmak onların güzelliğiyle yaşamak için alın. Çünkü onlar canlı ve eziyet etmek hakkımız yok.

    • Eda hanım, dilerim mesajınızı yazdığınız zaman içinde alıştırmışsınızdır. Muhabbet kuşları sürekli ilgi isteyen kuşlar. Sürekli ilgi/sevgi sağlayamayacaksanız 3-4 aydan sonra yanına bir yoldaş/eş alın. Yok muhabbet kuşu bana göre değil diyorsanız ispinoz cinslerinden kuş besleyin. Onların fazla ilgi istemediği söyleniyor. Gelelim yakalama mevzusuna. Bir tane ayna gösterin o onunla ilgilenirken sıkmadan kuyruk ve iki kanadından kavrayın. bir süre sonra size alışır herhalde. Ama dediğim gibi tüm gün yalnız olması kötü.

  • Kafese parmagımı uzatıyorum atlıyor kendini silkeliyor kuyrugu hep titriyor 3 aylık bize geleli 2 hafta oldu dışkısı normal huyu da normal çok titreyip kaşınıyor kuyrugu durmuyo kendini didiyor tügünü kaşıyor derisinebakıyorun bit yok çözemedm nedendir bu ya yardımcı olun

  • Edacım kuşunla ilgilenmelisin en az 2 saat kafesi büyükse kendini YanlıZ hissediyor dur kafesini küçültmeyi deneyebilirsin ve de onunla ilgilen sabahları 8;30da dışarıya çıkar mutlu olur :)

Yorum yazmak ister misiniz?