Muhabbet kuşu evcilleştirilmesi

 

Muhabbet kuşu eğitiminde en önemli etken güven duygusudur. Peki muhabbet kuşumuzun bize güvenmesini nasıl sağlayabiliriz? Öncelikle bu iş sabır işidir. Asla mubişimiz konuşsun, elimize gelsin diye acele etmemeliyiz. Muhabbet kuşlarının eğitiminin en kolay olduğu yaşlar erken yaşlardır. Mümkünse kuşunuzu sadece birkaç aylıkken almaya çalışın.

Kuşunuzu aldıktan sonra evde onunla uzun zaman geçirebileceğiniz bir odaya koyunuz. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli konu onu ürkütmemektir. Bu yüzden kafesini yüksek yerlere koymalı ya da asmalısınız. Ayrıca kuşun yanında ani hareketlerden kaçınmalı ve yüksek ses tonuyla konuşmamalısınız. Kafesin yerini seçtikten sonra 3-4 gün bulunduğu ortama alışması için beklemelisiniz. Bu eğitim sürecinde yazılanları sırasıyla ve belirtilen sürelerde yapmanızı tavsiye ediyoruz. Aksi takdirde kuşunuz bu eğitime olumlu yanıt vermeyecektir.

muhabbet kuşu evcilleştirilmesi

 

En çok merak edilen konulardan biri olan “kafes içinde ayna olmalı mı?” sorusunun cevabı kesinlikle “hayır” dır. Kafes içinde bulunan ayna, kuşun çevreye ve sahibine olan ilgisini azaltır ve kafesten dışarı çıkma isteğini azaltır. Bu da eğitimimize olumsuz etki eder. Kafes içinde bulunması gereken aksesuarlar hakkındaki yazımızı da buradan okuyabilirsiniz.

Eğitim sürecinin bu kısmında kesinlikle kuşunuza dokunmamalı, onu sevmeye çalışmamalısınız.

Kuşunuzun bulunduğu ortama alışmasından sonra izleyeceğiniz ilk adım, elinizi kuşun görebileceği şekilde kafesinin yanında tutmaktır. Bu hareketi yaparken yumuşak ses tonuyla konuşmalı ve günde 2-3 kere tekrarlamalısınız. 3-4 günün sonunda kuşunuz bu harekete alışacak ve korkulacak bir şey olmadığını anlayacaktır. Şimdi gelelim bir sonraki adıma;

Bu adımda elimizi, kafesin alt kısmından yavaşça hareket ettirerek kapısını açmaya çalışacağız. Bu esnada kuşumuzla konuşmak onu rahatlatacaktır. Daha sonra minik adımlarla elinizin tamamını sokmaya çalışın. Eğer ürker ve kaçarsa 1-2 saat sonra tekrar deneyin. Bu hareketi, muhabbet kuşunuz eliniz içerideyken rahat edene kadar (yaklaşık olarak 1 hafta) tekrarlayın. Bu adımı da başarıyla tamamladıktan sonra sıra geldi kuşumuza elimizden yem yedirmeye. Öncelikle elinize bir tutam yeşillik ya da yem alın. Daha sonra bir önceki adımda yaptığınız gibi elinizi yavaşça kafesin içine, tüneğinin yanına yaklaştırıp elimize gelip yemesini bekleyin. Bu işlem biraz uzun sürebilir. Fakat göreceksiniz ki kuşunuz elinizden yem yemeye başlayacak.

Kuşunuz elinize alıştıktan sonra izleyeceğiniz bir sonraki adım, onu kafesten dışarıya çıkartmak olacaktır. İşaret parmağınızı bir tünek gibi kafesin içine sokun ve kuşunuzun elinize çıkmasını sağlayın. Bunu iki şekilde yapabilirsiniz. Birincisi, tünek şeklindeki parmağınızı, gövdesiyle ayaklarının birleştiği yerden ittirin. Kuşunuz düşmemek için elinize çıkacaktır. Bir diğer yöntem de biraz önce bahsettiğimiz gibi kuşunuzu elinize kafesten yavaşça dışarı çıkartın. Kuşunuz tekrar kafesine dönüyorsa bu işlemi bir kaç kere tekrarlayın. Eğer kuşunuz kafesin üzerine veya başka bir yere konduysa bırakın orada kalsın. Etrafı keşfetmesi için ona biraz zaman tanıyın. Daha önceki eğitim aşamalarında elinize alışan kuşunuzun tekrar elinize gelmesini sağlayın. Bu işlem sırasında kafesin giriş kapısının açarak oluşturacağınız bir tünek, kuşunuzun kapıyı bulup kafesine girmesini kolaylaştıracaktır. 

Ve artık geldik eğitimimizin son kısmına. Kuşunuzu elinize(işaret parmağınıza) alıp sessiz ve kimsenin olmadığı bir odaya götürün. Amacımız kuşun bir elimizden diğer elimize geçişini sağlamak. Boşta olan elinizin işaret parmağıyla yatay olacak şekilde kuşunuzun ayaklarına doğru ittirin. Bu hareketi defalarca yineleyin ve başardığında onu sevdiği yiyeceklerle ödüllendirin. Göreceksiniz ki kuşunuz parmaklarınız arasında gezinmeye başlayacak. Yem ya da oynamasını sevdiği oyuncakları omzunuza koyarak omzunuza geçmesini sağlayın.

Evet! Başardık.. Bundan sonra yapmamız gereken, kuşumuza zaman ayırmak ve pratik yapmaktır. Unutmayınız ki mubişiniz 10 yıldan daha fazla yaşayabilir ve bu sürede asla unutamayacağınız anılarınız ve dostluklarınız olacaktır.

http://youtu.be/lMJ_RGlisV4

http://youtu.be/qMlr8bD_UI8

http://youtu.be/V7vh8FgrTXY

216 Yorum bulunuyor

  • ben bunu deneyeceğim ama bir sorum var :) Kuşuma köpeklerinki gibi kaka eğitimi vermem mümkünmü? Yani sadece kafesine yapcak?

    • ewt anlatayım muhammet kuşları belli aralıklarla tuvaletlerini yaparlar önce tuvaletlerni yapmalarını stediğiniz yeri belirleyin sonra mesela 15 dk da bir yapıyor tuvaletini 15 dk bir tuvaletini yapmasını istediğiniz yere götürün o oraya tuvaletini yapsın genellikle kuşlar tuvaletlerini yapmadan önce belli hareketler yaparlar sallanma gibi tabi arada kazalar olacaktır ama dert etmeyin kuşunuz buna alışacak ve sonunda kendi tuvaletini istediğiniz belli biyere yapabilecektir ve yapınca onu ödüllendirin

    • ben saldığımda elime gelsin istiyorum nasıl yapabilirim çok acil arkadaşlar
      lütfennnnnnnnnnnnnnnnnnnn

      şimdiden teşwkkürler

    • Meraba evet mümkün ama şöyle kuşunuzu dışarı çıkarfığınızda bir yere pisliğni yapmaya başlamışsa önce herhangi görünür bir yere beyaz peçete koyucaksınız kuşunuz pisliğni yapmaya başlayınca (dışarıya) alıp o peçeteye koyucaksınız hep bunu pes etmeden yapıcaksınız bu iş bir qy kadar sürebilir ama sakın kuşunuzu avucunuza almayın hep parmağınıza

    • Kuşlar eve ilk geldiklerinde size alışana kadar ötmeye bilirler ama başka sorunuda olabiler yardımcı olduysam ne mutlu bana

      • tuvba benim kusun geçen gün aldım eve geldiyinde ötmez sonara bir kaç gün öter yanına gelir ben kusumu fırlatıyom omzuma geliyo omzum’da kasınıyo

  • yazi tamam güzel olmus fakat kafesin icindeki kusa yem yedirmek cok sacma olmus niye diye soracak olursani kafesin icinde zaten yemlik var dogal olarak kus ac olmayacaktir ha egerki yemlik yoksa olabilir.

    • kuşunu evin içine bırak o arada yemlikleri al sonra arada sırada eline yem al uzat o zaten acıkınca elinden yem yiyo sonra elini tünekten uzak tut o senin eline çıkıp yesin öyle alışıyo sonra sen istemesende kendi senin eline geliyo

  • Benim aşırı evcil bir erkek kuşum vardı. Hiç kafese girmezdi ve hiç susmazdı. 6 yaşındayken bizi rahatsız etmesinden dolayı yanına bir dişi aldık. Meğer o da evcilmiş. Birbirlerine alıştılar ama bizimle iletişimlerini de kesmediler. İkisi de omzuma konup ağzımdaki yemekleri yemek için yarışırlardı.
    Ama malesef çok kötü bir sonları oldu. Dişi kuş kaçıp başkalarının evlerine gitmiş. Erkek (adı Çıtır) ise yanına aldığım diğer dişi hasta çıkınca öldüler. (İLAÇ KULLANMAMA RAĞMEN)
    AMAN DİKKAT! KUŞ ALIRKEN POPOSUNA KAKA YAPIŞMIŞMI DİYE BAKIN! YAPIŞTIYSA ALMAYIN! TEDAVİ İŞE YARAMAYABİLİYOR.

    • yaa bnm kuşum bnm hiç elime gelmior 2 ay oldu aynası var içinde şimdi burda aynası olamamsı gerektiini görünce hmn çıkarttım ama bole de uzuluorum hep aynananın karşısında oynuyordu ama şimdi çok şımadı aynam yok die ne yababilrim bn nasıl bi oyuncak koyabilrim

      • Asla ayna koyma şımarsın öyle olması gerekiyor zaten sana alışsın bi süre sonra yukarıdaki eğitimleri sırayla yap.

      • merhabalar benim kuşum 3 haftalık ama ele alamıyorum hemen uçuyo kafese elimi sokuyorum kaçıyor bi türlü ele elmiyor elimden yemeyi bırakın daha elime alamadım ne yapabilirimm yardımm lüftennnnnnnn

        • bnm kuşumu kasımda aldık ama 6 gününden beri bnle iletişim kuruyodu snra yeni bi kuş aldık bizle olan iletişimi kesildi bunu nasıl engelleye biilirim… bide teyzem kuştan korkuo onun için kuşu görünce bağırıyo bunun kuşlara etkisi varmı

    • ben 3 gun once muhabbet aldım poposunun oldugu kısımda kaka gıbı sarı seyler var kuyrugunda da var ne demek oluyo bu sımdı

  • benim bir tane kuşum vardı ama öldü sabah kalktım babam öldü dedi ben üzüldüm babama dedim ki iki tane alalım dedim o zaman alalım dedi bende bakarım dedim şimdi hem dişi hem erkek var ama ne yapacağımı bilmiyorum alışamadıkları için yardım istiyorum

    • 1 dısı 1 erkekle almakla hata etmıs olabılırsınız. sıze alısması ıcın 1 erkek muhabbete harcıycagınızdan cok daha fazla vakıt harcamalısınız erkek dısıye duskun olacagı ıcın sızle bagları zayıflar.(Erkek muhabbetler ele daha kolay alısabılmektedır dısılerın alısması bıraz daha zaman alır cunku korkuyorlar yuksek sesle konusmamaya ve kafeslerının bulundugu ortama tıtresım yayan aletler koymayın)

      • benimde iki tane kuşum var ama kendime alıştıramıyom hatta elimi sokunca bağırıyor ve elimi ısırıyor ne yapa bilirim yardım ederseniz sevinirim

        • aynı sorun bende de var bnm 2 tane erkek elimi kafese bi sokuyom ciyyak ciyyak bagırıor birde elimi kanatıyor ısırarak ne yapmalıyım onları cok seviom ama bni ısırıor bi çözüm varsa söleyin

    • bir avuc yem al elıne sonra kusa ısllık cal sonra o kus senın elıne gelcek hep oyle yap o alısır ele gelmeye sonra kusun evcıllesıl yap butun bunları

  • Ilk aldıgında hala soluk solugaysa heyecandandır. Ve kusunuzda ısal goruyorsanız bunun ılacları var petshoplardan bulabılırsınız 2 kus alacaksanız ben 1 yıl boyunca almayın derım 1 erkek muhabbet yetecektır 2 kusum olsun dıyosanız ılla yanına bır erkek alın anlasamazlarsa degıstırın kesınlıkle ayna kullanmayın. Yem dısında yedıklerı seyler :Marul,havuc,elma.vb sakın maydonoz vermeyın ısal yapıyor ısalın tedavısı bazen ıse yaramıyo sonuc olumcul olabılır.

  • iki hafta önce muhabbet kuşu aldım aldığım günden beri benden hiç kaçmıyo aldığım yer iki yada iki buçuk aylık olduğunu söylüyo eğitmek için bi sorun çıkar mı

  • ARKADAŞLAR İLK ÖNCE DİŞİ KUŞ ALDIM. 3 GÜN SONRA İSE ERKEK ALDIM.DİŞİ KUŞUM BİRAZ AZMIŞ GALİBA ERKEĞİ ÖPMEK İSTİYOR. FAKAT ERKEK AYAĞIYLA İTEKLİYOR NE YAPMALIYIM?

  • arkadaşlar ben yeni muhabbet kuşu almayı planlıyorum Önceden 1 dişi ve 1 erkek olmazüzere bi çift almıtım ama onları çok hatalı bir şekilde büyüttüm. Aynası vardı kafes düzeni çok bozuktu ilgilenemedim vs … Ama şuan yeni bir muhabbet kuşu almak istiyorum sadece ilk olarak eğitim amaçlı erkek alıcam daha 2-3 aylık oömasına yada küçük olmasına dikkat edicem. Ve bir sorum olucaktı ben erkeği yetiştirdikten bir süre sonra dişi alıp yumurtlamalarını planlıyorum ama nasıl dişi secicem erkekten ne kadar sonra dişi almalıyım tevsiyelerinizi alabilir miyim ?

    • sakın kafana göre alma erkeğini dişi seçer kuşunun kafesini petşoptaki
      dişilerin kafesine yaklaştır dişi onunla ilgilenirse kuşunda karşılık verirse al yoksa kavga ederler

  • benimde bir erkek kuşum var tavsiyelerinizi yapıyorum gayet olumlu ama bir şey soracam kafesin kapısı açık mı kalsın yoksa kapalı mı kendini nasıl güvende hisseder acaba şimdiden teşekkürler.

  • benim de 2 aylık erkek muhabbet kuşum var kafesi hep açık bana alışmasını ve konuşmasını istiyorum. arada kafesini kapatayım mı?

    • Bende de yeni erkek yavru var dün geldi başta pek ilgilenmez senle ben kafesi yanıma koyup başka şeyle ilgilendim sonra parmağımi tükürük leyip yeme buldum kuşa yaklaştırıp ama hala onunla ilgileniyorum biraz bekleyin parmağında Yemleri yedi sonra kafeste biraz gezip parmağımia kondu tabi bundan önce onunla vakit geçir korkutma

  • benim 2 tane biri erkek biri dişi kuşlarım var onlar hep ötüyor hiç susmuyor ara sıra susuyor ama 1 2 saat daha bgün gagalarını deydirdiler acaba naptılar bilen varsa sölesinler ha bide çok ötüyolar alışmışlarmıdır. ?

    • Kuşlarınız büyük ihtimalle çifleşiyolardır .Çifleşirken hem öterler gagalarını birbine deydirirler ve birbirlerinin üstüne çıkarlar =D

  • benim iki kuşum var aldığımızda 1aylıklardı.alalı 4-5 ay oldu arada uçuruyoruzda bizden korkmuyorlar ama elimize de gelmiyorlar 2 tane almamız hata mıydı

    • Bira hata olmus once erkek almaniz daha mantikli olabilirsi egitim ve alisma amacli. 2 kus oldugunda sahiplerine olan ilgi azaliyor. Zaten zaman gecirecegi bir arkadasi varoluyor

    • bende 2 tane dişi erkek yavru almıştım kendimize alıştırmaya falan çalışmadık.nasıl oldu bilmiyorum 7 8 ay sonra kendilinden omuzumuza konmaya başladılar azımızdan yemek yiyorlardı.9 yıl yaşadılar eşi öldü öldükten 1 2hafata içinde eşide öldü

  • ben bugun aldim ve elimle besledim elimi uzattiktan 2-3 dakika sonra elimden yemeye basladi hata mi yapmisim

    • Sencer bey tabii ki hata yapmıyorsunuz. Bu eğitim elinizi kafese yaklaştırdığınızda dahi korkan kuşlar içindir. Hemen elinize geliyor ve yem yiyorsa ne hoş. Size muhabbet kuşu nuzla birlikte uzun ve mutlu seneler dilerim.

    • e yani bende 10 yaşındayım ama fazla bilgim var eğitmek istiyosan sakin çift alma eğitemessin aynada koyma okumuşsundur zaten ben daha almadım 3 ay sonra alıcam

  • ben 2 aylık muhabbet kuşu aldım 2-3 gün oldu 2. günde elimle yem verdim sonra nezl olduğunu zannettim akşam uyumadım yanında durdum loş bir ışıkta gözledim televizyon kısık seste ben ismini söyliyince gözlerini kapatıp uyuyordu şu anda yanındayken bazen gözlerini kapatıyor uyuormuş gibi duruyor yine açıor gözlerini

    • yeni kuş aldımmm erkek 2 gün oldu alalı arada bi ötüyor ama bnden biraz korkuyor napmalıyim yardım edin

  • bn kuşumu bu gün aldım ve hemen kendini sevdirmeye başladı ona dokunduğum zaman problem etmiyor ama bir tünegin üstünden hiç inmedi habire onun üstünde acaba bir problem mi var indirmem için ne yapmalıyım şimdiden thank you

  • yaaa! yarrdımcı olur musunuz? benim bir kuşum var 2 haftalık ve biz 5 dk önce kafesi temizlemek için kuşu annemin eline verdik ama fena halde ısırıyordu annem de kafasını çevirip ısırmasın diye fafifçe tuttu ama kafese koyduğumuzdan itibaren hiç sesini çıkarmadı ama parmağımıi kafesin telinden geçirdiğimde eskisi kadar kaçmıyor ama çıtı çıkmıyor korkuyorum! ne yapmalıyım?

  • ben senin dediklerini deniyorum ama kuşum elime bir türlü alışamadı bazen kaçıyo bazen sevmeme izin veriyo ama elimden yemek yemiyo bi çözüm önerisi söylersen sevinirim

  • Olmuyor olmuyor olmuyor 800 tane kus baktım oncelerınde hıc bu kadar zorlanmamıstım,bu ıkısındede acayıp ınat ve korku var,deneyımlı olmama ragmen butun ıslemlerı her defasında uygulayıp sonuc almama rağmen ınanılmaz derecede ınatcı ve korkaklar.Bu ıkılıden yavru almaktan baska care kalmadı :((((((

  • Merhaba. Ben kuşumu 1 aylıkken aldım, 10 şubatta geldi bize ama hala korkuyor sevgiyle yaklaştığımız halde kaçıyor parmağıma geliyor ama kafesten elimi çıkarınca parmağımdan hemen uçuyor, omzuma alıyorum biraz durup uçuyor ne yapmam lazım yardımcı olur musunuz.

  • ya ben dun 2 tane kus aldım biri erkek biri disi cok korkuyorlar marul vermeye calısıyorum kafesın tellerıne cıkıyorlar daha ne yapmalıyım? bide ne zaman salayım

  • ya benim kuş elede omuzada çok rahat gelio ama bi türlü konuşmuo nerdeyse 7 ay olcak ya bi yardım lütfen hiç yere inmio hep havada ?

    • benim kuşum da hep lambada perdedeydi birazcık kanadını kestim şimdi uçamıyo o kadar fazla bizimle daha çok vakit geçiriyo :)

      • kanat ayarı kuşun kendine güvenini azaltır yani seni sevdiği için değil artık ezik ruhlu bir kuş olduğu için ve kendini seninle takılmak zorunda olduğu için seninle kanat ayarı sadece gerekli hastalıkların tedavisi için yapılmalıdır

  • ya benim 1 tane dişi kuşum var ama kafesine limi deydiremiyor hatta kafesine elimi bile sokamıyorum hemen çırpınıyor bu yüzden korkuyorum eve geleli baya bir oldu kafesinin kapılarını açıyrum kafesten dışarı çıkmasını istiyorum ama nafile onu kafesten nasıl çıkartabilirim ?

  • Meraba ben kuşumu daha yeni aldım. 2 aylık erkek. Fakat eve geldiğinden beri daha sesini duyamadım. O yem yerken bn yavaşça eğilip babişko derirtmeye çalışıyorum kafasını uzatıyo konuşmaya çalışıyo sanki ama sesi çıkmıyo. Ne yapmam lazım. Yardım edinnn.

    • Muhabbet kuslari insanlari taklit eden hayvanlar. Six konusurken agzinizin hareketleri olsun sesinizin tonu olsun hepsine dikkat ederler. Hatta bazilari gozlerini kapatip sadece dinlemeyi tercih edebiliyor. Zamanla otmeye basliyacaktir sadece korkutmamaya dikkat edin

  • Benımde 2 aylık bır erkek bır dısı kusum var ıkısı cok ıyı anlasıyo hep beraberler alalı 2 hafta oldu odaya alstılar kendılerı gırıp ckıyor kafese hergun konusyorum onlarla ama yınede korkuyolar hıc gelmıyolar napmalıyım :(

  • ya bnm bitane disi kusum var. alali 2 gun oldu elimden yemek yiyor sevebiliyorum ama ne kafeseten disari cikiyor nede konusuyir ama muzik actigimda otmeye basliyor :) ama konusmuyor sizce ne yapmaliyim

  • bnm 1 disi kusum var veteriner 1ay boyunca kafesten cikarma dedi alali 2 gun oldu kus bna cok alisti elimemden yemekyiyir elimede cikiyo sizce kafesten cikarmali miyimmm litfen yardim edinnnnnn :(

  • benim muhabbet kuşum elimi çok kötü ısırıyor bunun için ne yapmalıyım herşeyi denedim canımı çok acıtıyor

  • bende kuşumu dün aldım kuşum daha küçük hiç ötmüyor ölece duruyor sürekli uyukluyo bir şey olmuş olabilir mi

    • hemen ötmez belli bi süre aldığın yerden arkadaşlarından ayrıldığı için eve alışması lazım bana göre :) alışınca öter diye düşünüyorum

      • evet bende yeni aldım daha bebek gagasının yarısı siyah 4 günlük 3. gününde hafif ötmeye başladı beklersen iyice öter bugün 4. günü çok güzel ötüyor bir yavru kuşa göre :) galiba ben erken başladım eğitime daha alır almaz başladım elimden yavaşça kaçıyor ama elimle hafif ittirince elime konuyor ortama pek alışmadı ama ben onu bi 2. gün saldım her yere vurdu 3 gün ayna verdim biraz aynaya geliodu saldım biraz karanlıktı elimden kaçmıyodu kafesin dışında yemini dün akşam yemeye başladı azar azar işte bu eğitimi okuyunca aynayı hemen çıkarttım öpücük sesini çok kolay çıkartıyor 3. günden itibaren bazen doğal ötüyo ıslık çalıyo çok hafif garip sesler çıkarıyo herhalde bıdık demeye çalışıyo :) birde şöle bişi varmış kafesteki tüm tünekleri çıkarınca sadece elinizi sokun tek tünek eliniz olacağından elinize konacak yarım saat kadar elinizi tutun günde 2 defa alışır o zaman . ben kuşuma dün muhabbet kuşu sesi dinlettim de öttü sağa sola çırpındı yanlış mı yaptım yardım edin

      • ben alalı 1 gün oldu çoksakin.Hiç çıkarmadık kafesten.Bilgisayardan mubiş kuşu sesleri açtım ötmeye başladı.Çok canlandı .

  • kuşumu daha yeni aldım alalı bir gün oldu kuşum tek ayak üzrinde uyumuyor öle olması gerkiyomuş hiç ötmüyor sürekli uyku modunda ve sık sık kanatlarını açıyor kaşınıyor acaba kuşun bir şeyi mi var bu baktığım ilk kuşum bana yardım edinnn lüfeeennn

  • Merhaba ben 2 kuş almayı düşünüyorum çift petshopdan çıktım biraz önce kafese elimi soktum hemen elime geldiler oyun oynamaya çalıştırlar benimle acaba hata mi ediyorum tek bi kuş mu alayım sizce yardım eder misiniz bana

  • ben bi kuş aldım.satıcı (erkek dedi) cinsiyetini nasıl anlayabilirim? ayrıca, kuşum hep dışarıda ne ele geliyor nede konuşuyor. evin içinde uçup duruyor. evde bir 1-2 futbol topu var. ama her seferinde fenerbahçeli topun üzerine konup, meşin ve dikiş yerlerini gagalayıp duruyor. ben acaba eğitmek işin geç mi kaldım. ACELE YARDIM EDİN.

  • Arkadaşlar ben kuşu bugün aldım ama galiba bi sorumun var.Kuş eve geldiğinden beri sürekli tüneğin üzerinde hiç uçmuyor!Sürekli etrafa bakıp duruyor.Kafası hep hareket halinde…. Sice kuşumun bi sorunu mu var?

    • yeni aldığın için ortama alışmasını beklemelisin sabırlı ol hemen ilk günden öteceğini uçacağını sanmam bizim bıdık da öleydi şimdi 4. günü çok güzel azar azar ötmeye başladı hep kafeste canlı canlı oynuyor :)

  • Benim 3 yaşında erkek muhabbet kışım var 3 haftalıktan beri benimle baya iy anlaşıyoruz söylediklerimi anlıyor yapıyor ama son 2 haftadır kafese elimi uzatınca ısırmaya başladı neden böyle bir şey yapma gereği duydu korkutcak birşeyde yapmıyorum ? Misafir vardı kalabalıkdı ondan olabiliri mi ne yapmalıym

  • arkadaşlar öncelikle tecrübeli bir kuş yetiştiricisi olarak. kuş besleyen ve yeni besleyecek olanlara söylemem gerekir ki. kuş almadan önce çok iyi bilgi edinin. konuşturmak ve iyi bir dost edinmek için bir kuş alacaksanız kesinlikle ve kesinlikle çok yavru olmasına dikkat edin. çok yavrudan kastım daha bir aylık, yem yemeyi, uçmayı, ötmeyi dahi bilmeyen tüylerini yeni yeni tamamlamaya başlamış bir kuş almanızdır. böyle bir kuş bulması zor ama biraz araştırmadan sonra bulunabilir. böyle bir kuş almanızdaki en temel neden kuşun daha bir ayı bile tamamlamadan annesinden ayrılması ve siz aldığınızda sizi annesi yerine sayabilecek olmasıdır. ikinci neden ise kuş daha yem yemeyi bilmediği için ( normalde annesi tarafından beslenirler) size alışması çok kısa sürer. üçüncüsü kanatları hiç gelişmediği için kafesi bırakında sokağa dahi koysanız uçamayacaktır. zaten uçmayada çalışmaz. emin olun siz alıştırmaya uğraşmadan o size zaten alışacaktır. böyle bir kuş yem yemeyi bilmediği için ilk 5 6 gün çok küçük bir patatesi suda kaynatıp rendeleyin ve çay tabağına koyun. ve herhangi bir kuşçudan yavru yemi alıp rendelediğiniz patatesin üzerine 3 çay kaşığı yem döküp kafesin tabanına koyun. 5 6 gün sonra elden yem verebilirsiniz. hiç korkmadan yiyecektir. ve ortalama 6 10 gün arası bu şekil yem verdikten sonra normal yemliği kafesin tabanında birkaç gün tutarak kuşun yemlikten yem yemesine alışmasını sağlayabilirsiniz. daha sonra normal yemliği yerine takarak yem yiyebilir. kuşu çıkarmaya gelince. kuş daha çok yavru olduğu için tüm tüğleri çıkmadan çıkarmamanızda fayda var. ama zaten uçamadığı içinkontrol altında elinizde tutarak günde 10 dk olmak şartıyla çıkartılabilir. böyle bir kuşu alıştırma diye birşey olmaz çünkü kuş zaten kendiliğinden alışacaktır. kuşunuzu korkutmayın ve ani hareketlerden kaçının yeter. ve kuşla sadece bir kişi ilgilensin ilk iki üç ay. sonra uçmayı öğrendiğinde herkeze korkmadan gelecektir.

      • Evet.mavi ise erkektir.Kahverengi ise dişidir.
        Biz de kuşumuz Boncuk’u 1-2gün geçmeden kafesinden çıkardık.Kafese girmedi.Biz de zar zor yakalayıp kafese koyduk.
        Ve bizi kazıkladılar.Oradaki abi bize dişi diye verdi.Ama erkek çıktı.(Şurdan anladık.Gagasının üstündeki yer(burnu)maviydi).Ama biz birde sürekli yer değiştirip kafesini açtık.Şimdi bile eve alışık,her yere uçuyor.Bu arada bu bilgiyi verdiğiniz için çok teşekkür ederim,sizin sayenizde kuşum bana alıştı.Sağolun…

  • Merhaba, ben de kuşumu alalı 2 gün oldu, alışamadı tabi daha. dışardan başka kuşların sesini duyunca çok az da olsa ötüyor. kafesini pencerenin dışına koymam onun için iyi mi olur kötü mü olur? öneriniz olabilir mi?

    • kuşları göremeyip sadece sesini duymak onu yalnız hissettirip strese sokacaktır. tabii ki küçük kuşlarda bu oran daha fazla. size alıştırmadan kuş sesi dinletmeyin bence. çünkü kime inanayım kime alışayım diye karar veremez veya size olan güveni azalır çünkü onu kandırdığınızı hissedebilir ben bir 5 dakka yanlışlıka dinletmiştim çok çırpınmıştı ama düzeldi unuttu galiba benimki

  • Konu biraz eski ama benim size bir sorum olacak benim 1 dişi 1 erkek muhabbetim var dişi dün öldğ bende gömdüm ben şehir dılındaydın ölmeden önce geldim dişi elime kondu onzuma kondu ama dün öldü erkek hiç alışamadı korkuyor ben alıştırmak istiyorum yardımcı olurmusunuz?

  • benim bir kuşum var öyle bi korkakki kafese yaklaşıyom kuşun ödü bokuna karışıyo bir tanede eşi vardı hiç korkmuyodu

    • BENDE YENİ ALDIM KUŞU DİŞİ DAHA YAVRU KAFESE HER YAKLAŞTIGIMDA KAKASINI EDİYOR ALTINA SICIYOR KORKUDAN NE YAPABİLİRİM ACABA VALLA COK SAKAT BU İŞLER … KUŞUN ÖDÜ BOKUNA KARISIYOR RESMEN ÖLCEK DİY E KORKUYOM

  • Arkadaşlar benm 1 dişi bide erkek kuşum var 2 senedir benimleer yani vve kendime alıştırmak istiyorum çok zor hatta imkansz ama sizce bi yolu yokmudurkafese elimi sokuyorum direk kaçıyolar kafesin içinde sağa sola dışarı çıkaramıyorum çünkü içeriye sokamıyorum onları bi fikri olan varmı :/

    • ilk hafif ses tonuyla elini sok kaçyorsa yakala biyere otur onu sev 15 20 dk sev sonra kafese koy öbürkünede aynı şeye uygula o zaman sana alışır

  • benim evde yavru muhbbet kuşum var yşeil erkek artı kanaryam varr cok ötyor ama isikisde başiak odlarda ama kanraynın sesi yan odya gleoyr muhbbet kuşunu konuşmaması olbirmi

    • ona bir gaga taşı alın. kuşun doğal içgüdüsü. birşeyleri ısırmak istiyor sert bişey kakası da sertleşiyor diye yoksa kuşlar kakasını yemez

  • bnim bir erkek muhabbet kuşum vr. doğalı 3 ay oldu. kuşum bna alışmıştı bir kaç gün sonra kuşum bni ısırmaya başladı. dediğiniz gibi kuşumu tünek şeklindeki parmağımı, gövdesiyle ayaklarının birleştiği yerden ittirdim. ama kuşum bni ısırmaya başladı bnde elimi yavaşça çektim. bir ay elimi kafesin içine sokarak denedim. ama işe yaramadı aynasınıda çıkarttım. yine ısırıyor. ne yapmalıyım ?

  • benim 2 tane kuşlarım var biri maviş biride nazlı nazlı çok yaramaz maviş biraz nazlı bütün heryere tırmanır ve evi dahatır

  • ben yeni bir tane muhabbet kuşu almak istiyorum. ama hangi renk alacağımı hiç bilmiyorum. sizlere bir sorum olacak;
    hangi renk muhabbet kuşu daha uzun yaşar?
    ve hangisi daha çabuk konuşur ?
    bana cevap verebilirseniz sevinirim

  • abim 4 aylık bi dişi kuş almış ilk geldiğinde baya hasta oldu ishal faln 15 gün oldu alışmadıda sürekli uyuyor ne yapmalıyım

  • 2-2,5 aylık olduğu söylenen bi erkek kuş aldım.geldiği akşam taklalar atıyordu ama sonra içine kapandı.korkutmamak için sadece uzaktan sevdik birkaç gün ama sonra kendimizi tutamadık elimize almayı denedik..korkunç ısırıyor..sık sık konuşuyorum..dün akşam onu kazağımın içine koyup konuşarak sevdim…beyfendi lütfetti de 1-2 dakika bana yakın bir yerde durdu..kıyıp geri veremiyorum ama evcilleşme ihtimali var mı yok mu merak da ediyorum doğrusu:(…ama benim kafese her yaklaştığımda kafesin dibine atlıyor oraya buraya kaçıyordu tek değişiklik sabah yaklaştığımda beni tünekten atlamadan dinledi..evcilleşir demi santi:(gerçi evcilleşmese de onu geri vermiicem….

  • arkadaslar benim kusum konusmuyo can demiyo bikere azından z kelimesi çıkttı omzumda kasınıyo kepek yiyo onu alıyım diyom aldırmıyo

  • ya benimki kafesten çıkmak istiyor kafeste dört dönüyor onun yerini belirledim daha bir gün olmadı gelirdi daha 2 aylık napabilirim

  • Arkadaşlar ben ilk kuşumu alacağım kuşu alırken neye dikkat etmem gerekir ?? Şimdiden teşekkür ediyorum :)

    • Gagası için bir taş al tırnakları için adını hatırlamıyorum ama yürüdü ğü şeye takılan bir şey var sonra ayna alabilirsin evet ama bi bir süre sonra al yoksa sana alışmaz ona bir sözcük öğrenirken yavaş öğret ve ona adıyla konuşmaktan hiç çekinme :)

  • Öncelıkle merhaba ben kuşlarımı aldım 1 aylıklar erkek ve dışı erkek alıştı dişi çok sinirli arada opuşuyorlar felan dişi aüye yaklaştıgımda yere atlıyor erkek ise tam tersi yaklaşıyor evde 1 aydır duruyorlar dışarı çıkarmalımıyım

  • Ya benim kusumu alali 3 ay oldu. Kendiside 5. 6 aylik. Ve eve gelenler yuzunden kusum cok korkak oldu. İlk aldigim zaman parmagimda duruyodu ama evde durdukca korkak oldu. Evde saliyorum. Kendi halinde otuyor ciceklerin uzerinde oynuyor ama yanina ya onunklasinca kacacak delik ariyo. Simarigimin nasil guvenini saglayabilirim lutfen yardimci olun.

    • güvenini sağlayın ve tekrardan eğitimini baştan alın yani pratik yaptırın hem size ve çevrenizdekilere güveni artar.

  • benim kuşum yaklaşık bir buçuk aylık alalı bir hafta oldu kafese elimi yaklaştırdığımda yada soktuğumda çıldırıyor kaçmaya çalışıyor elimi ısırıyor sonradan elime geliyor ama kafasına yada kuyruğuna dokunulduğunda çok huylanıyor ve kendisine zarar veriyor ne yapmalıyım şimdiden teşekkürler

  • İyi gunler ben bisey sorucak da 1 hafta once bir kus aldim cok tatli adinida şakir koydum eski kuşumun adı o kuşum bizimle cay bile içerdi ama malesefki gözünü gaga taşına sürterek kör oldu :-( krem felan yazdi veteriner ama nafile ertesi günde dayanamadi neyse bu kusum kafeste iken parmagima geliyor ama dışarıda benden kaçıyor ve sade hanimi kuşu gibi kafasten çıkmak icin bin türlü taklalar atiyo yem kabini kırıyor yemleri assagiya atıyor çıldırıyor ama acikcasi bana da alismadigi icin dışarı fazla cikarmak istemiyorum elimi ilk gün ısırıyordu simdi sadece ağzına alıyor agritmiyor ama omuzumuza veyada yanimiza gelmiyor çıkarsada uzakda geziyor veya orda yatiyor sizin kusunuzda maşallah çok güzel ve dedginize göre alışmış bn ne yapmalıyım yardımda bulunursanız cok sevinirim şimdiden teşekkürler

  • Merhabalar benim 1 aylık yavrum var alalı 1 hafta olmadı, 2.gün parmağıma geldi ve şuanda nereye koyarsam koyayım durmuyor hep üzerimde kafamda yatıyor. yani sizin yazdığınız pek çok evreyi ben 2 günde aştım, hayvanlarla ilişkim fazlasıyla kuvvetlidir o benim oğlum oldu konuşturmak istiyorum tek amacım bu . kafes içinde ödül vermek falan gerek yok gibi bana alışık zaten. sanırım tek yapmam kelimeler söylemek değil mi, ya omuzumda ya kafamda genelde :)

  • Ben kusumu alalı 4 gün oldu ama kuşum sanki her geçen gün benden daha çok korkuyor gibi daha 1 aylık çok da akıllı kanadını aç diyince açıyor kafeste geziyor ama her geçen gün benden korkuyor . Bunu nasıl çözebilirim bir öneriniz var mı ???????

  • benim muhabbet küşüm elime geliyo ama elime geldiğinde elimi çok kötü ısırıyo ne yapmalıyım lütven cevap verin

  • ya küşüm 6 aylık elime geliyo ama beni ısırıyo ne yapmam lazım lütven cevap verin lütvennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

  • benim bir kusum kaçtı .onun yerine baska bir kuş aldım saat 5 gibi eletirik tellerine kondu,oradan bir ağaca geçti sizce kaçması normalmi?

  • arkadaslar bn kus aldim ama 1 hafta sonra eve gelecek 1 erkek 1 disi once erkek i elime alip alistiriyim yoksa kafesi actiktan sonra ikisinide mi disariya cikariyim.. ?? :/

  • ben istanbulda oturuyorum.öncelkile bi kaç sorum olacak. ben karar aldım kuş almak istiyorum ancak işe de gidiyorum sekizde gidip akşam 5 de falan geliyorum bazen de nöbetlerim oluyo bu durumda ne yapmalıyım . son sorum da kuş alırsam muhabbet kuşu mu almalıyım alırsam da güvenli bildiğiniz yerler varmıdır.istanbulda… teşekkür ederim şimdiden

  • Merhaba , iyi günler. dün iki tane eş muhabbet kuşu aldım. biri 8 aylık diğeri 1.5 yaşında . yetişkin oldukları için bana alışmakta zorluk çekerler mi veya hiç alışmaya bilirler mi? Lütfen cevap verin çook merak ediyorumm. (alışmaları için neler yapmayalım) !!!!!!!!!

    lütfen yanıtlayın!!!! Bazıları eğitim verilmesi için 4 aylıktan küçük olmalı diyor. doğru mu ?
    Cevabınız için şimdiden teşekkürler …

    • Merhaba oncelikle yetiskin kuslarin genellikle alismasi zaman alir ancak 2 kusbirden almissin ve bu isini zorlastirir yinede ümidini kaybetme derim

    • ilk haftasında ise bu normal biey onu yıkarken çıkacaktır ama yanlş bişey söylemiş olmıyım kuzenim veteriner o yle dedi benim kuşumada oduda

  • kuşumu dün aldım arabada bi kaçdefa öttü evde hiç ötmedi belki 1-2 defa bugun çoğu zaman ötüyor ama sürekli benden kaçıyor bu normalmi bide bikaç sorum var

    bana kaç günde alışır?

    benle konuşurmu?

    • Kuşunu evin bir yerine koyduktan sonra 1 hafta kuşunu kafesten çıkarma! Ötmemesinin sebebi ise arkadaşlarından ayrılması…
      SUYUN YERİNİ BULAMIYOR OLABİLİR DİKKAT ET!!!;)

    • Bana belli taktiklerle 1 gun icinde alisti
      Ama konusmasi biraz zaman alir
      Bu arada kusun yavru mu
      Eger degilse emin ol ki sana alismasi da konusmasi da coook zor

  • benim bir çift muhebt kuşum vardı bir ay içinde 12 yumurta yumurtladı sonra acayip bir tüy dökmeye başladı sonra yavruları çıktı hiç bakmadı öldü yavrular bende yavruları ölünce kuşa gıcıklanıp satımmm

  • ben ise şimdi düşünyorum ki yavru bir kuş alıp ele alıştırmak 😀 eyer güzel bir yavru alırsam ele alıştıracam yardımcı olursanız sevinirim

    • 1 aylık bulabilirsen 1 aylık al yavru oldukları için size daha çabuk alışır ve daha çabuk konuşmaya başlar…(erkek alırsan dahada çabuk alışır;)))

  • Yaaa ben erkek muhabbet aldım.Bi hafta oldu alalı bugün çıkaralım dedik kapıyı açar açmaz salonu turladı çok korktuk üstümüze saldırdı yakalayamadıkta en son bilen birini çagirdik ne yapmaliyim lütfen yardım edin… :(

  • ben bir tane kus almak iatiyorum daha once hic bakmadim elimi isirir saldirir diyede korkuyorum ama aliscam bebek alcam ve erkek ama petsopta 3ayliktan sonra satiyorlarmis sormadim internette yaziyordu bizim oralarda bir kus satan ve balik satan yer var petshop degil ordan alcam sizce almalimiyim nerden almaliyim birde eminonu var hasta olur die korkuyorum ne dersiniz siz nerden aldiniz lutfen yardim edinnng

  • Ben kuşu alali daha 1 gun oldu
    Ancak su an elime geliyor omzuma konuyor
    Tabi bundan cok memnunun daha egitimi tam tamamlanmamis olsa da….

    Size sorum şu:
    Kusum 1.5 aylik ancak eve geldiginden beri yemi yemek icin yemligin yanina gittigini pek gormedim ben baska bir kapta onune goturunce yiyor ancak kendisinin gidip yedigini goremiyorum
    Sizce sorun ne olabilir veya bu duzelit mi?

  • Benim kuşumun kafesinde ayna vardı cıkardık şimdide çok ötüyo artık ötmesinden dolayı annem satmayı düşünüyo aynayı gerimi taksak acaba yada bi süre sonra susarmı yada bir huzursuzlugu olduğu içinmi ötüyo acaba

  • ben teyzemden bir muhabbet kuşu aldım kuş 5 yaşında eğitilebilir mi acaba lütfen yardımcı olun bide aynası var çıkartmalı mıyım

  • birkaç senedir benimle olan bir erkek kuşum var …çok güzel ötüyor konuşuyor dışarda geziyor ama bir türlü güvenini kazanamadım…acıktığında günlerce bekleyip mecbur kalınca elimden yiyip kaçıyor. Aşırı derecede ürkek.Kendime nasıl alıştırabilirim.

  • Bilgiler için teşekkür ederim. Bizim kuş çok kısa bir süre içerisinde alıştı bana. Eve geleli daha 5 gün oluyor şimdiden elimden yemini yemeye alıştı :)

  • bugün kuş aldım önceden bir kuşum daha vardı adı mavişti öldüondan biraz tecrubeliyim aldığım ilk gün
    saçıma gelirdi omzuma elime çokgüzel bir kuştu bu kuşum biraz daha ürkek ama çok tatlı inşallah eğitim işe yarar. sevgilerimle

  • Ben bu gun alicam kusu ama daha onceden 1 muhabbet 1 apagan yakaladim egitemeden kactilar simdi nasil egitmeliyim ve secerken nelere dikkat etmeliyim

    • Hayir girmez ve dolaplarin ustune konar sonrada heryer toz olur :( ve yakalamam da geri cok zor oluyor sonrada avcuna alinca isirma aliskanligi oluyor bnm kusum elimi isriyor hemde oyle boyle deil ve artik kusumu sevmiyorum

  • Merhaba arkadaslar
    benim kusu aldm oldu baya ele alisikmis ben bilmiordum iki gun once kesfetim kafesten cikartimda elime flan gelior ama kafesine girmeye calisior napmam lazim girmemesi icin

  • Arkadaslar Benim Kusum Var Alalı 2 Gün Oldu Gagası Siyah 20 – 25 Gunluk Ama Bnden Korkuyo Nezaman Egitmelyim ? (Yanıtlayın Lutfen !!! )

  • Arkadaslar Benim De Kusum Var 1 Tane Kusu Alalım 2 Gun Oldu Ama Benden Korkuyo Gagası Daha Sıyah 20 -25 Gunluk Kac Gunlukken Ele Alıstırılır (Lutfen Yardım Edin !! )

  • Arkadaslar benim kusum 4 aylik 3 aylikken almistik bi gun karanlikta birakip.sonra yanina gittik biraz elime basti .napmaliyim lutfen cevap verin ne olur simdiden tesekkurler cevaplar icin (ilk kuşum ) (acemiyim)

  • Benim bir kuşum var neredeyse 6 aylık oldu 3 ay önce aldık. Birde eski kuşumun eşi vardı aynı kafesteydiler ama eski kuşumun eşi maviş çok huysuzdu. Yeni geldiğinde çok iyiydi ele geliyodu ama maviş onun huyunu bozdu bizde onu geri verdik. Ama şu anda elimize çıksa bile 2-3 saniyeye kalmadan uçuyor. Annem onu vermek istiyor ama ben istemiyorum. Herşeyi denedim ama hala aynı. Bide eski kuştan ısırmayıda öğrenmiş… Durum çok umutsuz mu yoksa bir çözüm varmı? Yardımcı olursanız sevinirim…

  • Benim kus bana alisik ama koluma omzuma gelmiyo sadece el ve yemini degistirdigimden beri cokasabi kafese elimi yaklastrinca isiriyo disarisaliom elime gelio ama isiriyo napiyim ( arada sirada isiriyo ve gaga tasi ise yararmi isirmamasi icin saolun simdiden)

  • Kusumu 2 hafta once aldim. Bu soyledikleri
    nizi yaptim ama biraz aceleci davrandim ornegin 2 gun elimi kafese soktum 3 .gun kafesten disari biraktim su an cok urkek benimle kesinlikle iletisim kurmak istemiyor kafesin kapisini aciyorum disari cikmiyor en onemlidi hic otmuyor kendime nasil yakinlastirabilirim

  • Bayaramın ikinci gününde daha yeni muhabbet kuşu aldık hâlâ bize alışmadı kuşda bizi sevdirmiyor kaçıyor neden kaçıyor bilgi verirmisiniz

  • Yq ben daha dun aldim ama bugun saliyim dedim elime alismisti bi baktim duvarlara falan carpiyo erkek ve yavru elimden gitmemesi icin ne yapabilirim

  • İyi gunler ben kusumu aldgimda bir iki aylikti ilk basta hic elime glmedi iki uc hftya yvas yvas glmye bsldi simdi alali uc ay oldu disari cikardigimda hep bnim elimden ucuyo saksiya konuyo ordada hareket etmeden duruyo elime aliyorum geri gidiyo saksiya nasil alistrabilirim uc ay oldu dha elimizde durmya alisamadi .?

  • LÜTFEN YARDIM!
    Ya arkadaşlar ben çok küçükken babaannrmler muhabbet kuşu bakmıştı,sonra o dolabın altına girmiş bizdr evde ara tara bulamadık kuş öldü ölcekti bulduğumuzda neyse öldü akşamüstü. Ben kendim alıp bakmak istiyorum ama annem bir şey olursa üzülürsün diyo,birde çok kirletiyo o etrafı hayır diyo.
    Annemi nasıl ikna edebilirim?
    13 yaşındayım tek başıma bakabilir miyim?
    Çarşıda kuşçu var senelerdir ama hayvanı nasıl seçeceğimi bilmiyorum,yavru alıp eğitmek bana alışmasını istiyorum. Erkek mi almalıyım dişi mi? Hangi cins alırsam alayım çiftleştirmesem olur mu?
    Kışın evimiz çok sıcak olmuyor hatta bazı odalarda kaloriferde sorun var salona göre daha soğuk oluyor,kışın zor olur mu?
    Lütfen yardım edin,şimdiden teşekkür ederim..

  • benim 1.2 gündür kusum var ama o da hiç konusmiyor ancak da oylede duruyuor ben se ona hep hep mi heeep bir çok seyler yaptryorum osa da hiç yani ben de çok sıklyrm ona bir seylerr yaamadıktan sonrada yani acaba ne yapabilirim benim kuşumun adı leydi ne yapcam heee

    • kardes benımde kusum oyleydı ılk gun geldıgınde alttan yukarıya cıkmıyordu sonra yukarıya cıktı ama yem felan yemıyordu elıme bıraz yem koydum kusa cok yavas hareketlerle goturdum ve yem yeme ole basladı ama elıme cıkmıyor hala daha ve alalı 3 hafta oldu ama sabır işi baya bı sabır gerektırıoyor

  • Yavru Muhabbet kuşum ilk aldığım günden beri kendini sevdiriyor ama elime gelmiyor ne yapmalıyım acil yardım

    AÇILDI YARDIMM

  • benim bir muhabbet kuşum var bana alışıık elime falan geliyodu ama şimdielimi göstersem hemen ısırıyo ve bayaa acıyoo napmam lazım ACİL CEVAP LÜTFEN!!!!!!

  • benim bir muhabbet kuşum var elime falan geliyo bama alışık ama bu aralar ısırıyo ve ısırdımı bayaa ısırıyo çok acıtıyo napmam lazım ACİL CEVAP!!!!!!!!

  • kafesin kapağını açıp düz bir halı haline getirin kuş kolayca yürüyebilsin sonra baş ve işaret parmağınızın arasına marul sıkıştırın kuş yemeye geldiğinde ondan uzaklaştırın ve marulu yemek için avucunuzun içine atlamak zorunda kalsın işe yarıyor

  • arkadaslar benım kusum 4-5 aylık kus elıme alısamadı yanı 3 haftadır bende elıme cıkmıyor ama kendısını sevdırıyor bırde elımden yem yıyıor ama ben elıme cıksın ıstıyorum elımı aykalarına goturdugumde sadece elımı ızlıyor bırde bana bakıyor ve bu hareketlerımı cok yavas yapıyorum nasıl elıme alıstırabılırım

  • merhaba iyi günler 1 ay önce muhabbet kuşu aldım ilk zamanlar elimize gelmiyordur ama sonraları gelmeye başladı alıştı bize elimizden yemek yemeye omzumuza çıkmaya başladı ama bu bir haftadır sanki başa döndük elimize gelmiyor kafese elimizi koyduğumuz taktirde korkak tavırlar sergiliyor bunun nedeni sizce ne olablir ?

  • merhaba iyi günler. 1 ay önce erkek bi muhabbet kuşu aldık ilk zamanlar bize gayet iyi alıştı elimize geliyordu elimizden yemek yiyordu fakat bu sıralar bizden korkmaya başladı tam olarak bize alışmadı kafesin içinde elimizden yemek yiyor yani ama dışarı çıkardığımızda elimize gelmiyor uçuyor sürekli bize alışması için ne yapmalıyım yardım ederseniz çok sevinirim

  • Ben ilk önce erkek muhabbet kuşu aldım bana çok alısmıştı ben hayatta kuşları ele almaya karsıyim petshopcuya tirnaklarıni
    Kestirmek için gittik kuşları eline aldı nasıl bagriyolar anlatamam içim parçalandı erkek muhabbet kuşu nu aldıktan 2ay sonra dışı kuş aldım kız 25 gunluktu ucamiyurdu şimdi Allah a şükür ucabiliyolar kız la da erkeklede iyi anlasiyorum iyi ki varlar ……..
    Mavili & Harika 😘😘😘

  • Muhabbet kuşumu alalı 12 gün oldu eve alışmış olması lazım bu süreç içerisinde ki kafesin içinde elime çıktığı da oldu dokunmama İzin vermiyo tabi her zaman değil kafesin kapısını açık bırakıyorum dışarı çıkmıyo 2 aylık yavru bi kuş anlamadım neden öyle

  • Arkadaşlar hayatımda hiç kuşum olmadı çok seviyorum ama ailem istemedi hiç. Böyle siteleride okumamıştım. Bundan bir kaç sene evvel bir arkadaşım 15 tatile çıkmıştı üniversitede okuyordu tatile çıkarken iki tane muhabbet kuşu vardı. İkiside erkekti. Birinin adı maviş diğerinin adı boncuktu. Maviş olan çok yabaniydi ısırıyordu boncuk biraz daha evcildi. Ben onlarla özellikle mavişle o kadar çok ilgilendim ki arkadaşım dönünce şaşırmıştı. Maviş artık gel deyince uçup elime konuyordu. Tabi diğeride. Ayrılmak zor olmuştu onlardan ama sahibine vermek zorunda kaldım. Yani diyeceğim şu ki çocuğunuz gibi ilgi gösterin sevin o zaten alışır. O kuşlar biraz daha bende olsaydı sözler bile öğretirdim onlara

  • Merhaba. Biz muhabbet kuşumuzu 20 gün önce almışık. Fakat kuşum daha bize alışamadan annem onu avucuna aldı ve kuş korkak oldu. Kuşa elimi uzattığımda hemen korkup kaçıyor napmalıyım

  • Merhaba iş yerinden babam 1 yaşinda disi kuş getirdi nerdeyse 1 hafta olucak cok hircin korkuyor elimden yem yediriyorum kanadini ip ile baglayip 5 gun falan oyle biraktik elimize falan geliyodu sonra cozdum ipi aniden uctu cok kizgin ne yapmam gerekiyo

  • Benim kuşum 4 aydır bizde bana alıştı ama dışarıya alışamadı. Elime geliyor eskiden dışarıya da cikiyordu ama hemen geri kafesine uçuyordu. Şimdi hiç cikmiyor .

  • Merhaba arkadaşlar benim kuşum bire bir buradaki eğitimi uyguladım sadece elimden korkuyor ama elimde gelmiyor 7 aylıkken aldım erkek elime biraz yem aldım yanına sakin adımlarla elimi uzattın 10 saniye sürmedi yemi yedi ama elime atlamadi elimden korkmuo artık ele alıştırmayı ele gelmeyide öğreticez 😊😊😊

  • Yaklaşık 1 hafta önce bizde 1 aylık bir erkek yavru aldık. Evde sürekli vakit geçirdiğimiz salona koyduk.

    Aldığımız günden bu yana 1 haftadır sürekli yumuşak konuşmalar yaparak onunla iletişim kuruyoruz. Ama eşimde bende çalıştığımız için sadece akşam onunla ilgilenebiliyoruz.

    Kuşumuz bizden çok korkuyor kafeste deli gibi hareket ediyor. Tabandaki havlu peçetenin altına giriyor. Kaçmak istiyor gibi hareketler sergiliyor. Çok üzgünüz. Yanından geçerken, mutfaktan ses gelince, dışardan araba geçince, dışarda kuşlar ötünce her türlü seste dikkat kesilip ürküyor.

    Ne yapabiliriz acil yardıma ihtiyacımız var. Lütfen değerli görüşlerinizi esirgemeyin. Şimdiden çok teşekkürler.

Yorum yazmak ister misiniz?